چه کسانی به بیماری کبد چرب مبتلا می شوند؟
نوشته شده توسط : یک دوست

 

بیماری کبد چرب الکلی (AFLD) اولین مرحله بیماری کبدی مرتبط با الکل است. اگر التهاب یا عوارض دیگری وجود نداشته باشد، این بیماری به عنوان کبد چرب الکلی ساده شناخته می شود. به عنوان بخشی از تاریخچه پزشکی، پزشک در مورد مصرف الکل شما سؤال می کند تا دریابد که آیا چربی در کبد شما نشانه بیماری کبد چرب الکلی است یا کبد چرب غیر الکلی (NAFLD). او همچنین از شما می پرسد که کدام داروها را مصرف می کنید تا مشخص شود آیا یک دارو باعث ایجاد NAFLD شما می شود یا خیر.

اگر هر گونه بیماری کبد چرب برای شما تشخیص داده شده است، اگر علائمی دارید که به معنای بدتر شدن بیماری است، به پزشک خود اطلاع دهید. اینها شامل خستگی، از دست دادن اشتها، کاهش وزن، ضعف، احتباس مایعات یا خونریزی است. معمولاً زمانی تشخیص داده می شود که آزمایش خون معمولی برای بررسی کبد خود انجام دهید.

از آنجایی که اکثر افراد علائمی ندارند، تشخیص این شرایط آسان نیست. با گذشت زمان، الکل بیش از حد منجر به تجمع چربی در داخل سلول های کبد شما می شود. شما می توانید در مورد کبد و بیماری های کبد خود در بنیاد کبد بیشتر بخوانید. اگر هر یک از این علائم را دارید و مشکل کبدی دارید، فوراً به پزشک عمومی مراجعه کنید یا با 111 تماس بگیرید. احتمالاً متوجه نخواهید شد که به آن مبتلا هستید، مگر اینکه طی آزمایشاتی که به دلیل دیگری انجام شده است، تشخیص داده شود.

بیماری کبد چرب غیر الکلی (نافلد) چیست؟

کبد شما در هضم غذاها و دفع مواد سمی از بدن شما نقش دارد. داشتن مقداری چربی در کبد مفید است، اما اگر چربی تجمع پیدا کند می تواند باعث بیماری کبد چرب شود. وجود چربی بیش از حد در کبد می تواند فرآیند فیلتر کردن را مختل کند. در حالی که کبد شما می تواند خود را در صورت آسیب جزئی ترمیم کند، آسیب شدید می تواند به سیروز کبدی تبدیل شود. افراد مبتلا به بیماری کبد چرب نیز در معرض افزایش خطر مشکلات قلبی، بیماری کلیوی و سکته هستند. با این حال، به منظور ارائه توصیه های مستحکم در مورد تجویز روتین هر یک از این (یا سایر) داروها در درمان بیماران مبتلا به NAFLD یا NASH، آزمایشات بالینی بیشتر و به خوبی کنترل شده، به وضوح ضروری است.

بیماری کبد چرب

برخی از مطالعات فاز سوم و سپس برخی دیگر که فاز دوم هستند را مرور خواهیم کرد. اطلاعات عمومی در مورد مسائل مراقبت های بهداشتی توسط بیمارستان های PACE از طریق این وب سایت ()، و همچنین سایر وب سایت ها و صفحات اجتماعی مارک دار Truyền thông در دسترس است. قبل از تصمیم گیری در مورد سلامتی خود، با پزشک یا هر متخصص مراقبت های بهداشتی دیگری مشورت کنید. PACE Hospitals تعهدی برای به روزرسانی یا اصلاح «محتوا» یا توضیح یا رفع هرگونه ناسازگاری در آن ندارد.

اکثر مردم فقط مرحله اول را توسعه می دهند، معمولاً بدون اینکه متوجه باشند. در تعداد کمی از موارد، در صورت عدم شناسایی و مدیریت می تواند پیشرفت کند و در نهایت منجر به آسیب کبدی شود. AGA پیشنهاد می کند که فرد مبتلا به بیماری کبد چرب سعی کند تا حد امکان از این غذاها اجتناب کند. بیماری کبد چرب به کبد آسیب می رساند و از دفع سموم از خون و تولید صفرا برای دستگاه گوارش جلوگیری می کند.
لطفاً برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، روی لینک https://www.turktanz.ir کلیک نمایید.

کبد چرب حاد بارداری (AFLP) زمانی است که در دوران بارداری چربی اضافی در کبد ایجاد می شود. با این حال، در بسیاری از موارد، کبد چرب علائم قابل توجهی ایجاد نمی کند. اما ممکن است احساس خستگی کنید یا احساس ناراحتی یا درد در سمت راست بالای شکم خود داشته باشید. اگر این بیماری را دارید، مطمئن شوید که از نزدیک با پزشک خود برای ایجاد یک برنامه درمانی شخصی که برای شما مناسب است، همکاری کنید. در حال حاضر هیچ درمان پزشکی تایید شده ای برای NAFLD وجود ندارد، اگرچه برخی در حال توسعه هستند.

چه کسانی به بیماری کبد چرب مبتلا می شوند؟

هریسون و همکارانش گزارش کردند که فیبروز پس از 6 ماه مصرف ویتامین E بهبود یافته است، اما التهاب بهبود نیافته است [Harrison et al. 2003]. سانیال و همکاران یک مطالعه آزمایشی کوچک در سال 2004 انجام داد که نشان داد ویتامین E به تنهایی به اندازه Vi-Ta-Min E و پیوگلیتازون موثر نیست [Sanyal et al. 2004]. بهبود قابل توجهی در استئاتوز، بالون کردن و فیبروز در گروه ویتامین E و پیوگلیتازون مشاهده شد.

فرض بر این است که UDCA ممکن است ضد آپوپتوز نیز باشد [Lazaridis et al. 2001]. UDCA یک اسید صفراوی طبیعی است که برای پیشگیری از سنگ کیسه صفرا و درمان کلانژیت اسکلروزان اولیه و سیروز صفراوی اولیه تایید شده است. مطالعات آزمایشی برچسب باز اولیه، بهبود در آمینوترانسفرازها و استئاتوز را گزارش می دهند.

اگرچه تاریخچه طبیعی NAFLD و مراحل مختلف آن ناشناخته باقی مانده است، اما واضح است که برخی از بیماران، به ویژه آنهایی که استئاتوز ساده دارند، یک دوره نسبتاً خوش خیم را دنبال می کنند. استئاتوز ساده معمولاً برای سال ها ثابت می ماند و احتمالاً در بسیاری از بیماران هرگز پیشرفت نمی کند. 4-9 اکثر بیمارانی که دچار مشکلات ناشی از NAFLD می شوند، حداقل همانطور که در حال حاضر این وضعیت را درک می کنیم، دچار استئاتوهپاتیت یا NASH هستند. از این رو، تصمیم برای مداخله در درمان دارویی باید با هدف جلوگیری از پیشرفت بیماری باشد، و در حالت ایده آل، محدود به بیمارانی (به عنوان مثال، بیماران NASH) در معرض خطر ابتلا به بیماری پیشرفته کبدی باشد. موارد جدی بیماری کبد چرب می تواند باعث فیبروز و سیروز شود که در نهایت می تواند منجر به آسیب کبد و نارسایی کبد شود. کورتیکواستروئیدها ممکن است در درمان بیماری کبد چرب الکلی موثر باشند.
اطلاعات بیشتری را در مقالات این سایت https://www.shaino.ir پیدا کنید.

اصلاح سبک زندگی و کنترل عالی سایر بیماری ها برای همه بیماران مبتلا به NAFLD و NASH مهم است. اگرچه نادر است، اما برخی از کودکان ممکن است با استفراغ و حساسیت به لمس بزرگ شدن کبد تظاهر کنند. اکثر افراد مبتلا به NAFLD هیچ مشکل جدی ایجاد نمی کنند، اما اگر این بیماری در شما تشخیص داده شد، ایده خوبی است که اقدامات لازم را برای جلوگیری از بدتر شدن آن انجام دهید.

هنگامی که علائم اولیه وجود داشته باشد، می تواند غیر اختصاصی باشد و شامل مواردی مانند درد و خستگی سمت راست بالای شکم باشد. زمانی که کبد چرب در فردی که زیاد الکل نمی نوشد ایجاد می شود، به آن بیماری کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) می گویند. در افرادی که الکل زیادی نمی نوشند، به عنوان بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شناخته می شود. بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) در اثر تجمع چربی در کبد ایجاد می شود. هیچ دارویی برای درمان این عارضه در دسترس نیست، بنابراین تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی یکی از موثرترین راهبردهای مدیریتی است. احتمالاً آزمایش های خونی از جمله آزمایش های عملکرد کبد و آزمایش های شمارش خون خواهید داشت.

برای درمان التهاب کبد، پزشک ممکن است شکم شما را لمس یا فشار دهد. هنگامی که AFLP ایجاد می شود، معمولاً در سه ماهه سوم بارداری ظاهر می شود. در صورت عدم درمان، خطرات جدی برای سلامتی مادر و نوزاد به همراه دارد. برای درک ایمنی و اثربخشی طولانی مدت این درمان باید تحقیقات بیشتری انجام شود. در نتیجه، این دارو فقط برای افراد مبتلا به NASH تایید شده توصیه می شود.





:: موضوعات مرتبط: خدمات پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: خدمات پزشکی , بیماری های کبد , کبد چرب , درمان کبد چرب ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: